Love Vegan - H. Stolińska – Fiedorowicz, V. Domaradzka, R. Zakrzewski


Na rynku wydawniczym przybywa coraz więcej pozycji z zakresu kulinariów. Coraz większą popularnością cieszą się już nie tylko książki z klasycznymi przepisami czy coraz nowszymi dietami. Pojawia się dość dużo nowych książek dotyczących zdrowego odżywiania.  Coraz bardziej popularne staje się również wyeliminowanie ze swojej diety pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Coraz więcej wśród nas tak zwanych roślinożerców. To właśnie z myślą o nich, a także osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z nowym sposobem odżywiania jest książka „Love Vegan”.





Tytuł: Love Vegan

Autorzy:  H. Stolińska – Fiedorowicz,

V. Domaradzka,

R. Zakrzewski

Wydawnictwo: Agora



Książka składa się w zasadzie czterech części. Pierwsza z nich napisana została przez panią dietetyk Hannę Stolińską-Fiedorowicz, która sama od siedemnastu lat nie je mięsa. Pani dietetyk w bardzo przystępny sposób tłumaczy czytelnikom czym jest zdrowa dieta. Przedstawia zalety diety typowo roślinnej. Charakteryzuje poszczególne produkty spożywcze a także na podstawie swoich pacjentów pokazuje jak mogą zmienić się wyniki naszych badań oraz jak dieta roślinna pozwala wyrwać się ze szponów niektórych naprawdę ważnych chorób. Jednocześnie podkreśla jak ważne jest zdroworozsądkowe podejście do diety roślinnej.



„Żywienie roślinne ma dawać radość, siłę, zdrowie, a nie być powodem stresu. […] Ukryte jajko czy kawałek sera zjedzony raz na jakiś czas nie może źle na ciebie wpłynąć. Pamiętaj, że nie tylko po to jesz i pijesz, aby dostarczyć organizmowi cennych składników odżywczych, ale również po to, by cieszyć się smakiem i każdym kęsem.”



Druga część zachęca nas do aktywności fizycznej. Bo żadna dieta nie obejdzie się właśnie bez ruchu. Autorzy tej części : Violetta Domaradzka i Robert Zakrzewski dzielą się swoją pasją do biegania. Dają również kilka praktycznych wskazówek dotyczących systematycznej aktywności ruchowej. W tej części ukazane jest również, co powinno się znaleźć w diecie, a także praktyczne wskazówki, gdzie, za ile i co powinniśmy nabyć.



W kolejnej części ukazana jest historia znanego wszystkim Czesława Langa. To właśnie u niego zdiagnozowano chorobę Meinier’a, boreliozę, migotanie przedsionków oraz wrzody żołądka i dwunastnicy. Czesław Lang pokazuje jak trudno było w tamtym czasie zdobyć informację o leczeniu poprzez żywienie. A także to jak udało mu się przezwyciężyć choroby za pomocą diety roślinnej.



Nieraz nad zdrowiem trzeba popracować. Tak, jak nad formą. Ta droga, którą wybrałem, jest dłuższa, dłużej trzeba dochodzić do rezultatów, ale za to jest trwalsza, nie ma skutków ubocznych.”



Ostatnia część to 21-dniowy jadłospis. Ma on pomóc w rozpoczęciu diety wegańskiej. Przepisy są bajecznie proste. Do ich przygotowania nie potrzeba jakiś wymyślnych składników. Wszystkie je można dostać w zasadzie w każdym większym sklepie, gdzie jest dział, ze zdrową żywnością. A równocześnie są one tak inne od tradycyjnych przepisów, że chce się je od razu wypróbować. Osobiście jestem fanką różnego rodzaju koktajli oraz soków, więc te przepisy szczególnie przypadły mi do gustu. W książce tej znajdują się nie tylko przepisy na „słono” ale również znajdą tu coś amatorzy słodkiego.



Początkowo sceptycznie podeszłam do recenzowania książki – poradnika. Do tej pory tego nie robiłam. Obawiałam się, że nie podołam takiemu zadaniu. Ale równocześnie chciałam zapoznać się z fenomenem diety warzywnej. I jestem bardzo zadowolona z przeczytania „Love Vegan”. Uważam, że książka ta nie tylko powinna towarzyszyć tylko roślinożercom. Zawiera bowiem cenne wskazówki dla osób, które chcą jeszcze bardziej rozszerzyć swoją dietę o warzywa i owoce.



Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu:


Previous
Next Post »
0 Komentar

Dziękuję za podzielenie się swoją opinią.
Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć :)